Czym jest gumowanie bębnów?
Wykorzystywane wielu branżach przenośniki taśmowe nie byłyby tak trwałe, gdyby nie gumowanie pracujących w nich bębnów. Jak przeprowadza się gumowane bębnów i dlaczego ma ono takie znaczenie? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.
Dlaczego bębny w podnośnikach pokrywa się gumą?
Jak już zostało wspomniane, gumowanie bębnów poprawia żywotność całego urządzenia. Guma zmniejsza tarcie pomiędzy poszczególnymi elementami, ale też redukuje poślizgi. Dzięki niej pracująca taśma nie wpada w tak duże drgania, a co za tym idzie – nie uderza pozostałych elementów przenośnika. Gumowanie bębnów ma jeszcze jeden ważny cel. Proces ten sprawia, że przenośnik cechuje się wyższą kulturą pracy, czyli mówiąc wprost – pracuje ciszej.
W jaki sposób gumuje się bębny?
W zależności od tego, w jaki sposób pracują bębny, jaki towar przewozi dany przenośnik i w jakich warunkach pracuje, gumowanie przeprowadza się jedną z dwóch metod: na zimno lub na gorąco. Gumowanie na gorąco, nazywane też wulkanizacją, polega na nałożeniu na czysty bęben płynnej gumy. Po jej zastygnięciu powłokę czasami dodatkowo nacina się w określone wzory (tzw. ryflowanie – potrzebne najczęściej do odprowadzania wody). Gumowanie bębnów na zimno wymaga zastosowania specjalnego kleju, którym przytwierdza się gumową okładzinę. Również i w tym wypadku okładzina może być całkowicie gładka lub posiadać dodatkowe nacięcia.
Gumowanie bębnów przez firmy, takie jak nasza, zawsze poprzedzone jest rozmową z klientem. W razie potrzeby przygotujemy gumy o ściśle określonych parametrach, np. niepalne lub przystosowane do pracy w wysokich temperaturach. Wszystkie używane przez nas materiały posiadają odpowiednie atesty i spełniają wymagane przez prawo normy.